2012年2月19日日曜日

David Guetta - Without You ft. Usher

Miki夫です。この曲のPVがお気に入り。

世界各地で多くの人が集まり、音楽に合わせて踊っています。
野外フェスティバルなのかな?みんな結構ノッてます。
そして曲がだんだんと盛り上がってきたところで・・・
うわぁ!道路にヒビが入り、陥没していく!!
やばいんじゃないの?どーなるどーなるの??



曲の途中から先が読めてきます。(You can see where this is going.)
中学生の頃に習ったウェゲナーの大陸移動説(continental drift)ですね。
気づく前までは先が見えない期待感を誘い、気づいた後は予定通りいってくれる安心感が込み上げてきます。

大陸が合体した時に、向こうの大陸から人がやってくるところがなんとも壮大で面白い!

<歌詞>Miki訳

I can't win, I can't reign
I will never win this game
Without you, without you
僕は勝てない、統治できない、このゲームに勝てない、君なしでは

I am lost, I am vain,
I will never be the same
Without you, without you
僕は途方に暮れ、空虚だ、決して元に戻ることはできない、君なしでは

I won't run, I won't fly
I will never make it by
Without you, without you
僕は逃げない、飛びさらない、絶対成し遂げられない、君なしでは
(make it byの訳は自信なし)

I can't rest, I can't fight
All I need is you and I,
Without you, without.... You!
僕は休息できず、戦うこともできない、必要なのは君と僕
君なしでは…君なしでは!

Oh oh oh
You you you
Without
You you you
Without you..

Can't erase, so I'll take blame
But I can't accept that we're
Estrange
Without you, without you
消せない、だから僕が責めを負うよ
だけど僕らが離れ離れっていうのは受け入れられない

I can't quit now, this can't be right
I can't take one more sleepless night
Without you, without you
もう止められない、これが正しいはずがない
もう眠れない夜を過ごすわけにはいかない
君なしでは、君なしでは

I won't soar, I won't climb
If you're not here I'm paralyzed
without you, without you
高く舞い上がれない、登っていけない
君がここにいないと僕は麻痺してしまう
君なしでは、君なしでは

I can't look, I'm so blind
Lost my heart, I lost my mind
without you without... You!
物がみえない、全然目が見えない、心を失い、正気を失った
君なしでは、君なしでは

Oh oh oh
You you you
Without
You you you
Without you..

I am lost, I am vain,
I will never be the same
Without you, without you, WITHOUT YOU
僕は途方に暮れて、空虚だ、決してもう元には戻れない
君なしでは、君なしでは


にほんブログ村 海外生活ブログへ
にほんブログ村

0 件のコメント: